6. Psychologické aspekty v práci lékárníka

Psychologické aspekty práce lékárníka - Tomeček 2010

Z pohledu lékárníka:

  • Nedostatek času na důkladnou edukaci pacienta
  • Špatné povědomí veřejnosti o práci lékárníka
  • Práce s neslyšícími, nespolupracujícími, neorientovanými lidmi
  • Dobrý pocit z pomáhání lidem a celkové užitečnosti profese

Z pohledu pacienta:

  • Vnímá informace lépe ve formě jemu vlastní (heslovitost/rozvité věty, (ne)používání odborných výrazů apod.)
  • Často do lékárny přichází po několika hodinách v čekárně a po vyslechnutí nepříznivé diagnózy. Frustrace a únava se podepíše na vnímání informací a náladě absolvovat další frontu a poučování
  • Psaná informace je výhodná pro zapomnětlivé, nahluchlé...
  • Pantomimě podobná demonstrace užívání např. inhalátorů vhodná u dětí, často ale i pro dospělé

Přechozí otázka | Rozcestník | Následující otázka