6. Psychologické aspekty v práci lékárníka
Psychologické aspekty práce lékárníka - Tomeček 2010
Z pohledu lékárníka:
- Nedostatek času na důkladnou edukaci pacienta
- Špatné povědomí veřejnosti o práci lékárníka
- Práce s neslyšícími, nespolupracujícími, neorientovanými lidmi
- Dobrý pocit z pomáhání lidem a celkové užitečnosti profese
Z pohledu pacienta:
- Vnímá informace lépe ve formě jemu vlastní (heslovitost/rozvité věty, (ne)používání odborných výrazů apod.)
- Často do lékárny přichází po několika hodinách v čekárně a po vyslechnutí nepříznivé diagnózy. Frustrace a únava se podepíše na vnímání informací a náladě absolvovat další frontu a poučování
- Psaná informace je výhodná pro zapomnětlivé, nahluchlé...
- Pantomimě podobná demonstrace užívání např. inhalátorů vhodná u dětí, často ale i pro dospělé
Přechozí otázka | Rozcestník | Následující otázka